CLASSES A DISTÀNCIA, UNA EXPERIÈNCIA MOLT SATISFACTÒRIA

25 Març, 2020

Davant la situació que s’ha presentat per la irrupció del Covid-19 a Espanya i la suspensió de les classes presencials, a l’Escola Pia de Gandia hem dissenyat un pla d’atenció per als nostres alumnes. En primer lloc, s’han donat unes recomanacions generals per a tot l’alumnat: cal fer un horari, cal racionalitzar els jocs, cal fer esport, buscar un temps per a llegir i un altre per a jocs de taula i/o online. Entenem que cal aprofitar aquests dies i que no esdevinguen unes vacances més.

Ara bé, l’Escola Pia des de fa uns anys té implantant el Projecte d’Innovació Educativa anomenat EscolaiPad pel qual els alumnes des de 5é de Primària fins a 2n de Batxillerat utilitzen l’IiPad com a suport material curricular i, a més, s’ha desenvolupat un projecte de renovació metodològica. Aleshores, el nou repte era implantar davant aquesta situació d’estat d’alarma, les classes de forma telemàtica. Per això, abans de declarar-se la suspensió de les classes presencials, el dijous 12 de març l’Equip TIC explicà als alumnes el funcionament de la aplicació Meet per a poder fer les classes a distància. El divendres 13 de març s’explicà a tot el professorat i, durant la setmana de Falles, el professorat començà a preparar la seua programació a la nova situació.

S’ha establert per 5é i 6é de Primària un horari intensiu de 9 a 13 hores on s’imparteixen totes les àrees del currículum i en Secundària i Batxillerat es desenvolupa l’horari habitual: de 8 a 15 hores. D’aquesta manera, volem assegurar que s’està impartint tot el currículum i, especialment, per als alumnes de 2n de Batxillerat preparar-los suficientment per a les Proves d’Accés a la Universitat. Els professors ja disposaven dels seus materials a plataformes virtuals com ara Google Classroom o Moodle i el que estan fent ara, és proposar tasques amb una metodologia activa en les quals l’alumne és el protagonista.

Els alumnes d’Infantil i de 1r a 4t de Primària reben a través d’Educamos el treball que han de realitzar i han d’enviar-lo als mestres a través de la mateixa plataforma. Per tal d’assegurar-nos, la interacció entre alumnes, família i professorat s’han establert diferents vies d e comunicació:

• ● Utilitzant la Plataforma Educamos i la seua missatgeria.

• ● Els mestres d’Infantil i de 1r a 4t de Primàriaestaran a disposició dels pares i mares a través de la seua adreça electrònica de Google, prèvia cita a través de missatge per Educamos, per  realitzar una trucada de Hangouts o videotrucada de Meet en el següent horari:

• ● De dilluns a divendres de 12,30 a 13,30 hores.

• ● Dimecres de 16,30 a 18,30 hores.

• ● Els mestres de 5é i 6é de Primària, com ja els vàrem informar, continuaran fent classes a través de l’aplicació Meet en l’horari intensiu amb els seus fills/es. Igualment, aquests mestres estaran a disposició dels pares i mares per a fer una trucada de Hangouts o videotrucada de Meet en el següent horari:

• ● Divendres de 13 a 14 hores.

• ● Dimecres de 16,30 a 18,30 hores.

Després de tres dies de funcionament, la satisfacció dels alumnes i del professorat és màxima. Els alumnes estan participant en les classes d’una forma magnífica i considerem que l’aprenentatge d’ells i elles està produint-se de manera molt satisfactòria.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Setembre 2020