CLASSES A DISTÀNCIA, UNA EXPERIÈNCIA MOLT SATISFACTÒRIA

25 de Març de 2020

Davant la situació que s’ha presentat per la irrupció del Covid-19 a Espanya i la suspensió de les classes presencials, a l’Escola Pia de Gandia hem dissenyat un pla d’atenció per als nostres alumnes. En primer lloc, s’han donat unes recomanacions generals per a tot l’alumnat: cal fer un horari, cal racionalitzar els jocs, cal fer esport, buscar un temps per a llegir i un altre per a jocs de taula i/o online. Entenem que cal aprofitar aquests dies i que no esdevinguen unes vacances més.

Ara bé, l’Escola Pia des de fa uns anys té implantant el Projecte d’Innovació Educativa anomenat EscolaiPad pel qual els alumnes des de 5é de Primària fins a 2n de Batxillerat utilitzen l’IiPad com a suport material curricular i, a més, s’ha desenvolupat un projecte de renovació metodològica. Aleshores, el nou repte era implantar davant aquesta situació d’estat d’alarma, les classes de forma telemàtica. Per això, abans de declarar-se la suspensió de les classes presencials, el dijous 12 de març l’Equip TIC explicà als alumnes el funcionament de la aplicació Meet per a poder fer les classes a distància. El divendres 13 de març s’explicà a tot el professorat i, durant la setmana de Falles, el professorat començà a preparar la seua programació a la nova situació.

S’ha establert per 5é i 6é de Primària un horari intensiu de 9 a 13 hores on s’imparteixen totes les àrees del currículum i en Secundària i Batxillerat es desenvolupa l’horari habitual: de 8 a 15 hores. D’aquesta manera, volem assegurar que s’està impartint tot el currículum i, especialment, per als alumnes de 2n de Batxillerat preparar-los suficientment per a les Proves d’Accés a la Universitat. Els professors ja disposaven dels seus materials a plataformes virtuals com ara Google Classroom o Moodle i el que estan fent ara, és proposar tasques amb una metodologia activa en les quals l’alumne és el protagonista.

Els alumnes d’Infantil i de 1r a 4t de Primària reben a través d’Educamos el treball que han de realitzar i han d’enviar-lo als mestres a través de la mateixa plataforma. Per tal d’assegurar-nos, la interacció entre alumnes, família i professorat s’han establert diferents vies d e comunicació:

• ● Utilitzant la Plataforma Educamos i la seua missatgeria.

• ● Els mestres d’Infantil i de 1r a 4t de Primàriaestaran a disposició dels pares i mares a través de la seua adreça electrònica de Google, prèvia cita a través de missatge per Educamos, per  realitzar una trucada de Hangouts o videotrucada de Meet en el següent horari:

• ● De dilluns a divendres de 12,30 a 13,30 hores.

• ● Dimecres de 16,30 a 18,30 hores.

• ● Els mestres de 5é i 6é de Primària, com ja els vàrem informar, continuaran fent classes a través de l’aplicació Meet en l’horari intensiu amb els seus fills/es. Igualment, aquests mestres estaran a disposició dels pares i mares per a fer una trucada de Hangouts o videotrucada de Meet en el següent horari:

• ● Divendres de 13 a 14 hores.

• ● Dimecres de 16,30 a 18,30 hores.

Després de tres dies de funcionament, la satisfacció dels alumnes i del professorat és màxima. Els alumnes estan participant en les classes d’una forma magnífica i considerem que l’aprenentatge d’ells i elles està produint-se de manera molt satisfactòria.

Abril 2020

"1. En lo referente a la Visita todavía no ha enviado Breve el Visitador que tiene que venir que es un Padre de la Scala, quien afirma que no puede aceptar ese oficio sin mandato de su Santidad, y aún no se conoce la resolución. Algunos creen que en este asunto no se irá adelante, y yo estoy esperando el resultado deseando el bien de la Religión, y me parece que todo es a causa de algunos relajados (Al P. Cherubini, Cesena, 2519-1636). 2. Advierta que entre los nuestros se cuide mucho la pureza, que he oído que en esos lugares se suele faltar mucho:, V. R. esté muy vigilante (Al P. V. Berro, Palermo, 3063-1639). 3. En cuanto al P. Nicolás M.a (Gavotti), yo quisiera que junto a la nobleza de mundo tuviera también la de la virtud, y que dejadas las cosas del siglo, atendiese a la salvación del alma que deseo como la mía misma (Al P. Fedele, Nápoles, 3064- 1639). 4. V. R. obra bien no metiéndose en asuntos de dinero, pero debe procurar que se gaste bien (ídem). 5. He visto lo que me escribe, y como la influencia del P. Mario con estos señores de la Sagrada Congregación es tan grande, me parece que no tengo que contradecirles en nada, menos aún en lo referente a la Provincia Toscana. Dicho Padre me ha escrito que no mande la patente a V. R. a Ancona, sino que se la envíe a él a Florencia, como lo he hecho, dejando en blanco el lugar de la casa a donde le quiera destinar dicho padre:, se me ha mandado que no ponga ninguna dificultad sobre los sujetos llamados por el P. Mario, y V. R. sabe con qué puntualidad se debe obedecer a aquel Santo Tribunal, de forma que yo no me meto en nada en los asuntos de esa provincia, sino que escribo a todas las casas que obedezcan con prontitud, esperando que los tratará como hijos en Cristo (Al P. Lunardi, Ancona, 3966-1642). 6. Yo no he escrito nunca a nadie de esa casa de Pisa que no obedeciera las órdenes del P. Mario, de buena memoria, ni las del P. Esteban, actualmente Superior de la Religión, antes por el contrario, con la presente les exhorto cuanto sé y puedo a obedecer no sólo las órdenes de dicho P. Esteban, sino también a sus simples insinuaciones, asegurándoles que dicho padre desea el bien y el progreso de esa casa, como verán de hecho cuando se presente la ocasión, y les exhorto a la vez a la santa observancia de nuestras Reglas y a dar buen ejemplo a los seglares ( Al P. Pizzardo, Pisa, 4165-1644)."