Buscador web


Paraula:


Destacats







Notícies

3 ANYS PROGRAMA D’ENSENYAMENT EN VALENCIÀ (PEV)

6 de Setembre de 2010

PAUTES PER A LA FAMÍLIA

Aprofitant el període estival seria molt convenient que els pares i mares ajudareu els vostres fills i filles a preparar-se per la incorporació i adaptació al nou context escolar. Aquesta preparació se centra principalment en l’adquisició i el desenvolupament d’hàbits d’higiene i autonomia personal, que són una sèrie d’accions que es treballaran tots els dies i cal automatitzar-les per no dependre de l’adult. Està ben demostrat que l’alumnat que ha aconseguit aquesta independència guanya en seguretat i confiança i s’adapta més ràpidament a l’entorn escolar.

Per aquestes raons vos donem les següents recomanacions:

•Afavorir a casa la creació d’hàbits d’autonomia personal:

1.Acostumar-los a no dur bolquers.

2.Ser capaços de demanar pipí i caca i anar a soles al servei.

3.No portar carret ni xupló.

4.Saber rentar-se les mans.

5.Menjar sols i asseguts.

6.Parlar-li de forma correcta evitant la parla infantil que frena el seu desenvolupament.

7.Arreplegar les seues coses i joguets.

•Potenciar el desig d’aprendre i associar-lo a l’escola. Insistir en la sort que tenen de ser majors i poder anar al col•legi on aprendran coses noves.

•Anar al col•legi és un premi. Mai un càstig. No devem presentar l’escola com un lloc amenaçant: “ja t’assabentaràs quan vages allí”, “ja t’espavilaran allí”. Tampoc és recomanable avançar esdeveniments avisant dels “perills” que es poden trobar en entrar a l’escola: “si algú et pega, li tornes”.

•Potenciar les relacions amb xiquets/es de la mateixa edat. Això els ajudarà a relacionar-se més fàcilment amb els nous companys/es.


Compartir en xarxes socials:




Descàrrega de documents:


Calendari del Mes


Setembre 2018

LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

El temps en Gandia

Nº Visites: 3953324

L'Any amb Calassanç

"1. Para llegar a ser un vaso digno de estar en presencia de cualquier señor, primero es preciso que el metal sea bien martilleado:, así mismo en el servicio de Dios conviene soportar todo con paciencia, y devolver con toda caridad y mansedumbre bien por mal de forma que el prójimo quede edificado. Procuren dar buen ejemplo al prójimo todos juntos, y demostrar que son verdaderos pobres de la Madre de Dios y que no han ido a Nursia sino para bien de las almas de sus hijos, que así superarán todas las calumnias y encontrarán el propio mérito (Al P. Tencani, Nursia, 86-1621). 2. En lo referente al asunto de los sacerdotes que tienen escuelas pías en Ancona y Nursia espero alguna información auténtica, pues pienso obtener un Breve en el que no se les impida tener escuelas sino que se les obligue a cambiar el nombre de escuelas pías por otro. Comuníqueselo cuanto antes pues es un asunto más grave de lo que algunos piensan (Al P. Cherubini, Nápoles, 1214-1629). 3. En cuanto al P. Arcángel, le haré volver, aunque tuviera que ir en persona y nadie podrá quitarme esta idea: en cuanto a ir a Florencia para abrir escuelas es tiempo perdido pues están las de Fiammelli y los PP. Jesuitas tienen algunos sacerdotes seglares y el título de escuelas pías según me han escrito (ídem). 4. Escribiré al P. Provincial para que tenga cuidado de que esa casa de la Duchesca por ser más numerosa esté servida por mejores sujetos y creo que lo hará, y si no, mandaré alguno que sirva en ésa sin que se le cambie tan fácilmente, pues deseo que esa casa esté bien servida no sólo por ser la primera en que yo mismo en persona he trabajado, sino por ser la más numerosa en alumnos y estar en lugar donde hay mayor pobreza, a la que nosotros según nuestro Instituto debemos servir y ayudar con todas nuestras fuerzas (ídem). 5. Yo hasta ahora no he tenido ayuda de secretario para escribir y no puedo menos de escribir todo de mi propia mano esperando que dentro de poco tiempo seré relevado de esta fatiga. Hagamos oración al Señor que nos dé la fuerza para llevar toda gran fatiga por su amor que él sin duda hará ligero el yugo y nos bendecirá siempre (Al P. Carretto, Nápoles, 1216-1629). 6. Tenemos todavía bastante amor propio y poco o nada amor de Dios, que se conoce en el padecer, y así nos quedamos sin espíritu. V.R. exhorte ahí a todos a padecer por amor de Dios (Al P. Castilla, Frascati, 1496-1630)."

Destacats