L’ESCOLA PIA DE GANDIA RESULTA SELECCIONADA PER LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ ...

15 de Setembre de 2010

RESULTA SELECCIONADA PEL SEU PROGRAMA EXPERIMENTAL PER A LA DETECCIÓ DE BONES PRÀCTIQUES DOCENTS.

El DOCV del 10.09.2010 recull la resolució de la convocatòria del Programa Experimental per a la Detecció de Bones Pràctiques Docents dirigides a l’èxit escolar, la seua aplicació, avaluació i difusió. L’Escola Pia de Gandia ha estat seleccionada amb el seu projecte anomenat PLEC: Pla de Lectura Comprensiva. Destaca que en tota la Comunitat Valenciana sols s’han escollit 21 projectes i que l’únic centre concertat ha estat l’Escola Pia.

Aquest Projecte implica una pràctica de lectura comprensiva que abasta tota la Primària. Des de Primer a Sisè els alumnes tenen mitja hora diària (15-15:30) on lligen en classe els llibres del Pla Lector del curs. Al voltant d’aquestos llibres es fan animacions amb activitats, visites a biblioteques, eixides culturals, visita d’autor d’un llibre, representacions teatrals, celebració del dia del llibre, donació de llibres ja llegits, intercanvi de llibres, assistència a l’aula d’informàtica, proves d’eficàcia lectora.. Amb aquesta pràctica ens assegurem que tots els alumnes per igual lligen els llibres del Pla Lector i els acompanyem en la tasca.

En definitiva, és un Projecte que comença ara i que els seus fruits es veuran a llarg termini.

Veure video Projecte PLEC Documetratge en aquesta web.

Maig 2018

"1. El Señor le conceda siempre más fervor de espíritu para mayor utilidad de las almas (Al P. Castilla, Frascati, 852-1628). 2. Podrá escribir al P. Vicente a Narni que su madre ha pasado a mejor vida, y que aplique algunas misas por su alma (Al P. Castilla, Roma, 1788-1632). 3. ...y que no mande ordenar ni al H. Jenaro ni al otro clérigo sin orden mía, porque oigo que no estudian y no son aptos para el sacerdocio (ídem)."