FESTA DE SANT JOSEP DE CALASSANÇ

22 de Novembre de 2010

L’ESCOLA PIA de GANDIA CELEBRA LA FESTA DE SANT JOSEP DE CALASSANÇ AMB EL LEMA OBRINT CAMINS

Sant Josep de Calassanç, declarat per Pius XII Patró universal de les escoles populars cristianes. Va fundar l'Ordre religiosa de l'Escola Pia, totalment consagrada amb vot solemne a l’ensenyament dels xiquets i de la joventut.

La seua major grandesa davant el món li ve especialment a Josep de Calassanç d'haver-se consagrat als menuts; als menuts en edat i en condició social, enaltint fins al caràcter d’institució sagrada l'humil ensenyament popular, i açò fa quasi cinc segles.

L’Escola Pia de Gandia el dia 26 de novembre celebrarà la festa de Sant Josep de Calassanç amb el lema:

Obrint camins

Destaquen, en primer lloc, les celebracions de Sant Josep de Calassanç que realitzen els alumnes d’Infantil a l’Església, els de Primària a l’Oratori i els de Secundària i Batxiller amb la celebració de l’Eucaristia a l’Església. En segon lloc, l’oració del matí pren un caire especial al voltant de Calassanç.

Durant aquest curs hem proposat a tota la Comunitat Educativa el lema “Obrint camins”. Aquests dies són un espai adient per a recordar-ho en les nostres aules i famílies. La nostra tasca educativa pretén obrir camins de futur a tots els nostres alumnes, desenvolupant les seues capacitats per a viure amb major plenitud les seues opcions de vida. Obrir camins és ocasió per a buscar, orientar, reflexionar, decidir, des de les pròpies inquietuds, les necessitats del món que ens envolta, i l’escolta sincera de la paraula provinent de Déu. Durant la seua vida, Calassanç obrí camins que li portaren a inventar una escola nova com el mitjà per a alliberar a xiquets i joves de la esclavitud de la ignorància i del pecat.

D’una altra banda, els Departaments didàctics organitzen activitats que recorden Calassanç des de diferents àrees. Destaca el Departament d’Artística amb el l’ambientació de Primària i l’exposició de dibuixos a Secundària. A més a més, el Depart

Descàrrega de documents:

Setembre 2018

"1. No me responde dónde se encuentran los lugares comunes y dónde pueden estar sin dar mal olor a la casa, que importa mucho, tanto para la salud como para la limpieza de la misma (Al P. Ottonelli, Cárcare, 253-1624). 2. En cuanto a la tela que ha de ponerse sobre el colchón para conservarlo limpio, ha de ser muy vasta, de forma que no parezca que tienen sábanas en la cama (Al P. Costantini, Nursia, 953-1628). 3. No sé cuál es el motivo de que lleguen tan pocas limosnas a esa casa, si no es porque no se atiende al instituto con la diligencia que se debería (Al P. Castilla, Frascati, 1212-1629). 4. No dé crédito a cartas o palabras de otros sino a mis cartas como de costumbre (Al P. Sorbino, Cesena, 21181-1633). 5. Para arreglar las cosas el hombre debe disimular, más aún, tragar bocados amargos porque el bien común se debe preferir al particular (Al P. Alacchi, Palermo, 2594-1636). 6. V.R. procure ser más humano con todos, y esfuerce su naturaleza para no irritarse ni hablar tan alto que lo oigan los vecinos, que espero se habrá enmendado del año pasado. Procure tener a todos contentos si quiere que trabajen a gusto y esto exhortándolos con palabras de padre y no bramándoles (ídem). 7. V.R. procure consolar a todos en lo que humanamente pueda, buscando con todo empeño la observancia de nuestras Constituciones que será algo muy justo por ser éste el único camino para que los nuestros vayan al Paraíso (Al P. Peri, Savona, 2595-1636)."