Buscador web


Paraula:


Destacats







Notícies

Trobada d’Escoles en Valencià – Xeresa 7 de maig de 2011

5 de Maig de 2011

Trobades d'Escoles en Valencià 2011: El valor del valencià.

Després d'acomplir un quart de segle l'any 2010, les Trobades d'Escoles en Valencià continuen el seu viatge per les comarques valencianes. Enguany commemorem el centenari del naixement d'un dels nostres referents literaris i gramàtics, Enric Valor. És per això que el lema de les Trobades 2011 és "El Valor del Valencià", per homenatjar l'escriptor de Castalla i també per potenciar el Valencià vinculat a altres valors com plurilingüisme, interculturalitat, qualitat, sostenibilitat o dignitat.

Les Trobades són festes per la llengua lúdiques i reivindicatives que visualitzen l'autoestima lingüística i reclamen als responsables institucionals que facen del valencià la llengua pròpia i oficial d'ús normal per a tots i per a tot.

Les organitzen les coordinadores comarcals que donen vida a Escola Valenciana, amb el suport dels centres educatius, els ajuntaments i el món associatiu local. Cada primavera les trobades atrauen més de 200.000 assistents a més de 20 comarques valencianes, tot lluint les samarretes, cartells i altres suport que Xavier Mariscal dissenya cada any per a aquestes festes per la Llengua.


Compartir en xarxes socials:




Descàrrega de documents:




Galeria d'imatges associada:


Calendari del Mes


Maig 2019

LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

El temps a Gandia

Nº Visites: 4655270

L'Any amb Calassanç

"1. En cuanto al H. Francisco V. R. no lo conoce como yo:, si le hubiera de dar ahora la profesión, bien seguro que no se la daría, pero siendo ya profeso es necesario usar de otros términos que con los novicios, que no está bien soportar tanto juicio propio como desde hace tiempo manifiesta (Al P. Castilla, Frascati, 1111-1629). 2. He recibido gran consuelo del medio folio con noticias de Alemania:, quiera el Señor que sea exaltada la sta. Fe y la herejía extinguida (Al P. Castilla, Roma, 1790-1632). 3. Me alegro de que vayan bien las escuelas y exhorto a todos a que las atiendan con mucha humildad y caridad, pues, si lo hacen para agradar solamente a Dios bendito, cuando menos lo piensen, les enviará facilidades para pagar las deudas y para ampliar la casa, pero, si son negligentes en hacer la obra con la caridad y paciencia debidas, aunque hagan muchas representaciones (teatrales) bien logradas para agradar a los hombres, no conseguirán nada en la presencia de Dios. Así, pues, por ahora dejen ese tema del hijo pródigo (Al P. Peri. Nápoles. 2726-1637). 4. Siento mucho el que hayan aceptado tal carga de Misas que no puedan satisfacerlas sin nuevos sacerdotes, pues de ahora en adelante quiero ir con más precaución y no promover al sacerdocio más que a los que son muy observantes y den buen ejemplo. Me parece bien que el P. Octavio se dedique a catequizar a los niños y ayudar a los novicios. A ese joven de 36 años que desea servir como terciario, si tiene algún mérito le podrán dar el hábito y, si se presenta alguno para Hermano que sepa el oficio de sastre, zapatero, carpintero, albañil o cocinero, le pueden dar el hábito:, pues estos tales pueden servir para la cuestación y para su oficio, cuando haga falta. Respecto a las escuelas oigo que los Ministros anteriores han dividido el refectorio y hecho otras cosas por capricho propio:, con el P. Juan Bautista de la Duchesca procure encontrar el mejor modo posible para ampliar las escuelas sin causar daño a la iglesia (ídem)."

Destacats