Preparació festa Calassanç

23 de Novembre de 2011

Estos dies hem començat els preparatius de la setmana on tindran lloc les celebracions de Sant Josep de Calassanç, patró de totes les Escoles Populars Cristianes i fundador de l’Escola Pia. A més, el mateix dia també se celebra el Dia dels Mestres.

( foto dels alumnes de 1r ESO A amb els treballs de plàstica )

Els alumnes de secundària ja estan presentant els seus treballs de plàstica per fer l’ambientació del centre. I els poemes d’enguany els podrem trobar aquesta setmana penjats al web del col•legi.

( foto de l’assaig del cor )

També el cor ha iniciat els assajos per al Certamen poètic i musical que enguany porta per lema “Escolapis, escampant vida”. Participaran els xiquets d’infantil, primària, secundària i batxillerat.

Les activitats programades són les següents:

Dijous 24 a les 20.00 h. Tindrà lloc a l’església del col•legi el Certamen poètic i musical.

Divendres 25 a les 9,30 h. Celebració de l’Eucaristia per a alumnes, famílies, professors, antics alumnes i autoritats.

En acabar i al llarg del matí tindran lloc diferents activitats esportives, tallers de manualitats i jocs col•lectius i finalment a les 12,30 h. es realitzarà el partit de futbol entre professors i alumnes de 4t d’ESO.

Esteu totes i tots convidats a passar unes jornades de celebració i festa en memòria del nostre patró i fundador!!!!

Febrer 2019

"1. En cuanto a los que padecen de estómago, yo he usado un remedio, que en menos de un mes los he curado, y creo que de otra forma no se hubieran curado. Y ha sido que por la mañana les daba una sopa de pan tostado o rayado, no demasiado abundante y un poco más de una hogaza y un par de manzanas cocidas, o bien algunas uvas pasas o algunos higos. Por la tarde mucho menos, a fin de que el calor natural, puesto que se ha debilitado, pueda no sólo digerir la comida, sino también los malos humores, los cuales de otra manera no se curarán nunca con medicinas. Al sentido parece duro este remedio, pero es mejor soportar un mes o poco más esta pequeña molestia que estar toda la vida con semejantes dolores y con peligro de mayores trastornos (Al P. Costantini, Nursia, 788- 1628). 2. Oigo que van bien las escuelas. El Señor les dé siempre a todos un conocimiento cada vez mayor del gran bien que se hace, no sólo al impedir que los niños cometan el mal, sino también al lograr que aprendan el santo temor de Dios, que es una acción no sólo meritoria de mayores bienes, sino también de mucha satisfacción por nuestros errores:, estando todos de acuerdo harán con esto un gran servicio a Dios que es de mucha utilidad al prójimo y a Uds. mismos (Al P. Cherubini, Nápoles, 791-1628)."