CALASSANÇ: ESCAMPANT VIDA. Gandia 2011

28 de Novembre de 2011

Certamen, tallers, castellers, jocs, concurs de dibuix. La festa del nostre patró és any rere any motiu d’alegria i celebració.

“Calassanç: escampant vida” és el lema d’aquest curs i ha de ser motiu d’ànim i d’esperança per a tots. Caldria parar-nos a pensar què vol dir, doncs, entre altres coses el següent: hem de mostrar interès pels altres, escoltar, compartir, tenir cura d’aquesta altra casa (l’escola) que tenim, saber comportar-nos en totes les situacions, acompanyar-nos. Resumint, podria dir-se que som un equip i que hem de treballar tots junts per a fer la tasca diària agradable, divertida i fructífera.

D’entre totes les activitats caldria destacar el certamen. Aquest anys hem de felicitar especialment, a Pepe Pla per l’organització i als directors dels cor Ferran Pelegrí i Ester Penalba per la cançó conjunta que van fer amb infantil. Realment l’actuació va ser espectacular, no sols per la qualitat de la cançó sinó també pel comportament i harmonia que hi havia entre tots els que van participar cantant-la.

Primer cicle de primària va representar un teatre de la historia de la fundació de l’Ordre escolàpia que ens va fer somriure per l’espontaneïtat i gràcia dels alumnes i 2n cicle ens van recitar l’Auca de Sant Josep de Calassanç, amb lletra de Maria José Martí i acompanyada de les imatges del llibret fet per Teresa Gimeno i Fernando Martí.

Acabada la festa de Calassanç ens acostem al NADAL, la propera cita ja ho sabeu i sinó vos ho dic 21 de desembre nadales a l’església de primària i 22 infantil.

Fins prompte.

Més imatges a la galeria

Descàrrega de documents:

Juliol 2019

"1. No es preciso que para cada mínimo aviso V.R. haga que me escriban los otros dos padres, porque si no creo a su respuesta menos me tranquilizaría por las cartas de los de casa, pudiendo sospechar que me escriben para excusar a los otros. Vea V.R. si hay que corregir esa equivocación:, si es falsa, que le sirva para no caer en ella, y responda sencillamente «es así o no». Y cuando se trata de cosas que merecen más que una simple advertencia, sin duda que recabaré más información (Al P. Cherubini, Ancona, 2077-1633). 2. Los asuntos de Mesina se encuentran sabe Dios cómo:, antes se arreglaban todos con la sola presencia del P. Pedro, y ahora Dios sabe cuándo y cómo se arreglarán:, espero que los de Palermo se arreglen. Es necesario soportar semejantes oposiciones en la Religión, porque algunos se cuidan poco del bien común, y lo posponen al particular (Al P. Cherubini, Cesena, 2558-1636). 3. El General y Fundador del Instituto de las Escuelas Pías, humilde y devotísimo siervo de V.E. viendo claramente que el poder de algunos oprime esta obra de Dios, que a él le ha costado durante 50 años seguidos fatigas, cansancios y sudores increíbles, no pudiendo más recurre confiadamente a la protección potentísima de su mucha piedad, suplicándole que quiera oponerse eficazmente a la violencia de quienes quieren echarla por tierra o directa o indirectamente:, directamente tratando de suprimirla:, indirectamente o reduciendo la Religión que la ejerce a simple Congregación de sacerdotes seculares, o restringiéndola a enseñar sólo leer, escribir y ábaco, prohibiéndole enseñar lengua latina:, o finalmente quitándole lo que la hace apreciable hasta a los ojos de los heréticos, es decir, la profesión de la suma Pobreza y una discretísima austeridad en la vida y el vestido (Al card. Spada, Roma, 42781-1645)."