L'Escola Pia de Gandia rep la visita del Superior General de l’Orde de l’Escola Pia

16 de Desembre de 2011

En aquests dies pròxims al Nadal, l’Escola Pia de Gandia rep la visita del Superior General de l’Orde de l’Escola Pia. És un motiu d’alegria i de continuar fent Escola Pia tots junts. Durant aquest any s’ha proposat com a lema: “Escolapis: escampant vida” i, en aquest cas, la visita del Pare General suposa un revulsiu en tota la tasca que està realitzant l’Escola Pia a Gandia des de fa més de 200 anys.

Amb aquest lema volem posar especial èmfasi en la recerca d’un lloc per a cadascun dels nostres alumnes, educadors, personal no docent, pares i mares de famílies, etc. Cal que cadascú trobe el seu paper en aquesta aventura increïble que és la vida. Qui ens dediquem a l’educació som responsables de que cada xiquet se senta protagonista d’aquesta recerca.

Enguany celebrem l’any vocacional escolapi. Segueix sent necessari que hi haja joves que es plantegen d’una manera seriosa servir als altres seguint Jesús pel camí de Calassanç. És tasca de tots i totes que això estiga al seu abast.

El P. Pedro Aguado, Superior General, visitarà l’Escola Pia de Gandia el pròxim dimarts 20 de desembre, vindrà acompanyat pel P. Miguel Giráldez Assistent per Espanya i pel P. Francisco Montesinos, Provincial de València. El contingut de la visita serà el següent:

10 hores: Arribada a Gandia, salutació als religiosos en la comunitat.

10,30 hores: Reunió amb els alumnes que participen a l’Hinnení.

11 hores: Trobada amb els xiquets i les famílies en l’església del nostre col·legi, amb una actuació del cor del col·legi (xiquets d’Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat), alumnes del 1r Cicle de Primària amb una representació sobre Calassanç i el 2n Cicle de Primària amb l’Auca de Calassanç.

12,15 hores: Reunió amb l’Equip Directiu.

Descàrrega de documents:

Febrer 2019

"1. En cuanto a los que padecen de estómago, yo he usado un remedio, que en menos de un mes los he curado, y creo que de otra forma no se hubieran curado. Y ha sido que por la mañana les daba una sopa de pan tostado o rayado, no demasiado abundante y un poco más de una hogaza y un par de manzanas cocidas, o bien algunas uvas pasas o algunos higos. Por la tarde mucho menos, a fin de que el calor natural, puesto que se ha debilitado, pueda no sólo digerir la comida, sino también los malos humores, los cuales de otra manera no se curarán nunca con medicinas. Al sentido parece duro este remedio, pero es mejor soportar un mes o poco más esta pequeña molestia que estar toda la vida con semejantes dolores y con peligro de mayores trastornos (Al P. Costantini, Nursia, 788- 1628). 2. Oigo que van bien las escuelas. El Señor les dé siempre a todos un conocimiento cada vez mayor del gran bien que se hace, no sólo al impedir que los niños cometan el mal, sino también al lograr que aprendan el santo temor de Dios, que es una acción no sólo meritoria de mayores bienes, sino también de mucha satisfacción por nuestros errores:, estando todos de acuerdo harán con esto un gran servicio a Dios que es de mucha utilidad al prójimo y a Uds. mismos (Al P. Cherubini, Nápoles, 791-1628)."