EL PARE GENERAL DE L’ESCOLA PIA PARLA AMB ELS ALUMNES D’HINNENÍ

21 de Desembre de 2011

El dimarts 20 de desembre ens va visitar el P. General de l’Escola Pia, Pedro Aguado.

El primer moment que va tindre aquesta visita fou amb els alumnes des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat que participen en els distints grups d’Hinnení.

El P. General els va preguntar als alumnes que feien en aquest grup i contestaren: parlem de les nostres coses, compartim experiències, mengem junts, cultivem la fe, ...

Ell els va dir que estava molt content que les primers persones que visitava foren ells. Va arribar el moment que els joves van preguntar en què consisteix el càrrec de P. General, com va arribar a eixe càrrec i qüestions més.

Per últim, els va dirigir unes paraules d’ànim per a continuar en el grup. Els va convidar a fer-se la següent pregunta:

Què és el que Déu vol per a la nostra vida?

I també els va dir que la fe no és complicada, que calia descobrir mitjançant un procés en el qual ens podem acompanyar des d’Hinnení.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."