REUNIÓ DEL CONSELL ESCOLAR

27 de Febrer de 2012

El passat 23 de febrer es reuní el Consell Escolar a la Biblioteca. Al Consell Escolar hi ha representants de la titularitat, del professorat, del personal d’administració i de serveis, dels pares i mares i dels alumnes. Entre els temes tractats, en destaquem dos:

1. Aprovació de l’ampliació de l’horari vehicular en anglés en Educació Infantil 4 i 5 anys: d’una hora setmanal s’ha passat a dues hores setmanals. A més a més, a partir del curs 2012-2013, s’aprovà l’aplicació de l’àrea de Plàstica en anglés, de manera que en 1r les dues hores de Plàstica s’impartiran en anglés i progressivament cada any anirà pujant de curs.

2. Aprovació de l’uniforme escolar. La Província de l’Escola Pia de València ha impulsat l’establiment de l’uniforme escolar als seus centres. Es presentà el disseny en el Consell Escolar i s’aprovà per unanimitat dels dotze membres assistents que, a partir del curs 2012-2013, hi haurà uniforme escolar al centre.

3. 3.Ús d’aparells electrònics (mòbil, MP3, etc.). S’ha acordat que el mòbil ha d’estar desconnectat en el centre. Les mesures a prendre davant la utilització del mòbil al centre són:

1a vegada: notificació de conducta contrària i recollida el divendres de la següent setmana.

2a vegada: notificació de conducta contrària i recollida un mes després (en divendres).

3a vegada: notificació de conducta molt contrària i expedient disciplinari que indicarà en les mesures cautelars quan es tornarà el mòbil (com a mínim un mes) i quina serà la sanció.

Quan en alguna àrea es permeta sentir música, es portarà en un MP3 o MP4.

De cap manera es permetrà l’ús de la calculadora del mòbil.

Setembre 2018

"1. No me responde dónde se encuentran los lugares comunes y dónde pueden estar sin dar mal olor a la casa, que importa mucho, tanto para la salud como para la limpieza de la misma (Al P. Ottonelli, Cárcare, 253-1624). 2. En cuanto a la tela que ha de ponerse sobre el colchón para conservarlo limpio, ha de ser muy vasta, de forma que no parezca que tienen sábanas en la cama (Al P. Costantini, Nursia, 953-1628). 3. No sé cuál es el motivo de que lleguen tan pocas limosnas a esa casa, si no es porque no se atiende al instituto con la diligencia que se debería (Al P. Castilla, Frascati, 1212-1629). 4. No dé crédito a cartas o palabras de otros sino a mis cartas como de costumbre (Al P. Sorbino, Cesena, 21181-1633). 5. Para arreglar las cosas el hombre debe disimular, más aún, tragar bocados amargos porque el bien común se debe preferir al particular (Al P. Alacchi, Palermo, 2594-1636). 6. V.R. procure ser más humano con todos, y esfuerce su naturaleza para no irritarse ni hablar tan alto que lo oigan los vecinos, que espero se habrá enmendado del año pasado. Procure tener a todos contentos si quiere que trabajen a gusto y esto exhortándolos con palabras de padre y no bramándoles (ídem). 7. V.R. procure consolar a todos en lo que humanamente pueda, buscando con todo empeño la observancia de nuestras Constituciones que será algo muy justo por ser éste el único camino para que los nuestros vayan al Paraíso (Al P. Peri, Savona, 2595-1636)."