JACA

2 d'Abril de 2012

............Crònica del viatge................

Dia 26 de març 2012

Els alumnes de 4t ESO ja han arribat a Saragossa. Han visitat la Basílica del Pilar i han vist pels carrers molts alumnes de l'Escola Pia d'Aragó amb el xandall oficial.

Dia 27 de març 2012

Hui ens hem despertat molt prompte i hem anat a fer escalada i una via ferrata a Escarrilla poble enclavat a la Vall de Tena a 1120m d’altura dins dels Pirineus, a uns 15Km de la frontera amb França Un lloc amb una vista privilegiada i un temps que ens ha acompanyat molt favorable per realitzar les activitats.

Quasi sense descansar de l’escalada hem gaudit de la baixada en rafting per el riu Gàllego, una baixada de dues hores llargues recorrent els paratges de les muntanyes dels “mallos” (formacions de roques característics del Prepirineu aragonès)i com sobrevolaven sobre el s nostres caps els voltors lleonats i els milans reials (milvus milvus), que són rapinyaires protegits.

28 de març 2012

Estem a la meitat del viatge i hui hem anat a esquiar a les pistes d’esquí de Candanchú passant per l’entranyable Estació de Tren de Canfranc. Tenim sort i el temps ens ha acompanyat gaudint de l'esquí i de les vistes nevades dels Pirineus.

Per la vesprada hem fet una visita llampec a la ciutat de Jaca, i tornarem a l'hora de sopar per veure el Barça. Molt bé la predisposició i comportament dels alumnes en la realització de les activitats.

PD: Les forces comencen a fluixejar

29 de Març

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."