MUSICALASSANÇ CASTELLÓ

22 de Maig de 2012

El passat divendres 18 de maig se celebrà la cinquena edició del MusiCalassanç al Palau de la Festa de Castelló. Hi participaren més de 400 xiquets i xiquetes dels col•legis de la Província de l’Escola Pia de València. La Coral de l’Escola Pia de Gandia, dirigida per la sra. Ester Penalba i el sr. Ferran Pelegrí, participà amb més 100 alumnes. Cantaren dues composicions de la pel•lícula Les Choristes (Els xiquets del Cor).

L’objectiu principal d’aquesta Trobada és crear un marc per compartir el millor del treball musical realitzat a classe al llarg del curs. Traure la música de les aules, compartir-la i oferir-la a la societat és fonamental perquè aquesta valore el seu interés educatiu. Lluny de fomentar la competència o rivalitat entre els centres, la Trobada pretén servir d’estímul perquè l’alumnat mostre el millor d’ell mateix i siga capaç de respectar i valorar els altres.

MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."