ACTUACIÓ DEL COR A BENEFICI D’ITAKA

21 de Juny de 2012

Diumenge 17 de juny, va tindre lloc al Teatre Serrano, la darrera actuació del nostre cor de l’Escola Pia. L’ocasió era especial. No era una representació qualsevol a les quals ja estem ben acostumats. En aquesta ocasió ens convocaven a una cita amb la Solidaritat, amb un programa on interpretarien el no gens fàcil repertori del film “Los Chicos del coro” en la seua versió original en francès i per si no era prou, amb la estimable companyia de la Orquestra Sant Francesc de Borja de Gandia, sens dubte tot un repte.

Feia temps que el cor volia aprofitar el seu talent per recaptar diners per a ITAKA, la fundació de l’Escola Pia per ajudar en projectes educatius als països empobrits i per fi havia arribat el moment. Comptàvem amb la presència de Bea Tomás, metge pediatra que ha col•laborat al Programa de Salut a República Dominicana i coneguda pels nostres alumnes després de haver-nos visitat ens diferents ocasions. Ella ens introduí l’acte, explicant els objectius de la fundació i concretant amb la seua experiència, cap a on van destinats els esforços i els diners que es recapten. Una lliçó de vida (també en temps de crisi).

Seguidament actuaren l’Orquestra i el Cor, mostrant el seu millor talent, la música va omplir de moltes emocions els cors dels presents; allí estaven el nostre alumnat, els nostres fills, nets, amics... En una interpretació memorable, ja que a les nostres veus se’ls unia una orquestra que els treia la seua millor sonoritat; el nostre cor pujava de colp diversos escalons, que anaven de ser un cor de xiquets agradosos amb la música, a fer una actuació professional a l’altura de molts pocs. Semblava que la professionalitat i experiència de l’orquestra haguera estat contagiada als nostres alumnes d’una manera excepcional. Gràcies a tots els que feu possible aquesta realitat, és un orgull per al conjunt de l’Escola Pia.

I tot açò debades? Gratuïtament? Amb un motiu solidari? Sí, com sabeu, els beneficis van destinats a Itaka i faran possible la continuïtat dels diferents projectes. Gràcies de nou per la vostra col•laboració. Esperem i confiem repetir l’experiència.

Febrer 2019

"1. Por el Sr. Ventura he recibido una carta de V.R. y de otra persona, que me avisa de que los alumnos del P. Mateo salen a menudo una hora y pico antes que los otros, con la excusa de que van a confesarse, mientras que a lo que van es a jugar y a tirarse piedras, con escándalo de los ciudadanos. Dicen también que dicho Padre se duerme con frecuencia en la escuela. En cuanto a ir los alumnos a confesarse fuera, me disgusta mucho, porque V.R. debe oír antes a los alumnos que a los seglares y dejar más bien a éstos que a aquéllos, ya que así lo exige nuestro Instituto. Yo no sé si esto que me han avisado es verdad en todo o en parte, pero se lo escribo a fin de que, si es preciso ponga remedio. Vigile mucho, por favor, el aprovechamiento de los alumnos, el que sería sin duda mayor, si V.R. los confesara con frecuencia (Al P. Castilla, Frascati, 793-1628). 2. Le advierto encarecidamente de una cosa, que habiendo recibido una advertencia tan importante de improviso, procure ser muy humilde y muy paciente en el futuro, para que no le ocurra algo peor (Al H. Pucci, Nursia, 2235-1634)."