Oferta Pedagògica

Educació Infantil

L’Educació Infantil s’inscriu en el procés educatiu que inicia el desenrotllament de la personalitat de l’individu. Això suposa atendre de forma adequada totes les dimensions del ser humà, com ara les físiques, les socials, les cognitives, les estètiques, les afectives i les motrius, per mitjà d’activitats i experiències, aplicades en un ambient d’afecte i de confiança, en diverses situacions comunitàries i amb un tractament didàctic globalitzador, on la llengua oral està present en totes les situacions educatives escolars. La comprensió i l’ús de la llengua escrita es produïx, precisament, en les ocasions que tenen les xiquetes i els xiquets de participar en activitats de lectura i escriptura.

Els professionals de l’Educació Infantil han de conéixer i acompanyar el procés que fa cada xiqueta i cada xiquet de la llengua escrita i proposar activitats per a diferents funcions i ús d’esta. En l’Educació Infantil de la Comunitat Valenciana, l’actuació educativa garantirà, per mitjà de les mesures necessàries, el procés de desenrotllament del llenguatge escrit en les dos llengües cooficials. S’atorgarà, en esta etapa, especial protecció i respecte a la recuperació del valencià.

La relació família-centre educatiu, com a mitjà d’intercanvi d’informació, és fonamental per a aconseguir una labor conjunta i eficaç, que implique un diàleg permanent, seqüencial i periòdic entre ambdós institucions. Molt sovint, les famílies necessiten orientació per part del centre i este, un coneixement més profund de la xiqueta i del xiquet en el si de la vida familiar, la qual cosa comporta una interrelació família-centre informativa i, al mateix temps, formativa i educativa.

Les noves tecnologies, junt amb el descobriment d’altres llengües estrangeres per part de les xiquetes i dels xiquets, en les albors del segle XXI, com una característica cultural de la societat actual, han d’estar presents en este cicle educatiu.

Els continguts s’organitzaran d’acord amb les àrees següents:

• El coneixement de si mateix i autonomia personal.
  • El medi físic, natural, social i cultural.
  • Els llenguatges: comunicació i representació.
  • Religió Catòlica.

Estes àrees han d’entendre’s com a conceptes organitzatius, com a àmbits d’actuació, com a espais d’aprenentatges en què estan subsumits els continguts actitudinals, procedimentals i conceptuals, que contribuiran al desenrotllament educatiu, i facilitaran la interpretació del món atorgant-li significat i facilitant a la xiqueta i al xiquet la seua participació en este.

Novembre 2019

"1. Agradezco a sus Señorías el santo celo que manifiestan hacia nuestra obra y en particular hacia la persona del P. Provincial quien cuantas más pruebas da de ser gran siervo de Dios tanto más es necesario que esté en Roma, donde reside la santa Jerarquía eclesiástica y donde las Religiones consiguen mayor crédito por los buenos sujetos que tienen:, pero ha querido el Señor que el cardenal Barberini haya deseado servirse de 5 o 6 de los nuestros hasta la primavera en una abadía suya y eso me ha impedido llamar ahora a Roma al P. Provincial (A los Sres. Complatearios, Nápoles, 994-1628). 2. Debe saber que la Congregación de Regulares declaró ayer que la profesión de Tomás Gorzegno fue válida:, yo en seguida le hice poner los grilletes en los pies y muy bien acomodado lo encerré en una habitación para que con la penitencia repare el mal ejemplo que ha dado en la Religión:, a los caprichosos conviene tratarlos así ya que no quieren servir al Señor por amor (Al P. Cherubini, Nápoles, 995-1628). 3. Respecto a nuestras cosas le puedo decir que el Instituto no será destruido, pero estamos pendientes de la resolución que tome S. S. Esta semana se le ha hecho presentar un memorial en el que se pide un Protector y en la próxima le podré decir la respuesta que dé S. S. Pero yo, mientras aliente, no perderé nunca el deseo de ayudar al Instituto con la esperanza de verlo de nuevo restablecido, fundándome en aquellas palabras de un profeta que dice: «Permaneced constantes y veréis el auxilio de Dios sobre vosotros» (Al P. V. Berro, Nápoles, 4309-1645). 4. El próximo lunes empiezan el Capítulo los PP. Jesuítas. El Espíritu Santo les haga elegir al que sea más conveniente para una religión tan importante (ídem)."