Oferta Pedagògica

Primària

Educació Primària

L’etapa de l’educació primària, que amb l’educació secundària obligatòria constituïx l’ensenyança bàsica, és especialment important, ja que inicia l’escolarització obligatòria i posa les bases de tot l’aprenentatge posterior. Per això, el present decret, encara que fa referència especialment a les capacitats, habilitats i destreses que l’alumnat ha d’adquirir en finalitzar l’etapa, oferix els instruments necessaris perquè les mestres i els mestres, en la seua tasca de concreció del currículum, aconseguisquen la formació integral de les xiquetes i dels xiquets.

Els reptes dels canvis tecnològics i socials als quals haurà d’enfrontar-se l’alumnat fan necessari en l’educació primària, posar a la seua disposició fonaments sòlids que l’estimulen a mantindre l’afany d’aprendre durant tota la vida.

Rau ací la transcendència d’afavorir l’interés per la lectura, l’escriptura i els diferents llenguatges, incloent el coneixement d’almenys una llengua estrangera, fonamental en el context europeu.

L’etapa de l’educació primària ha de proporcionar els límits de cada disciplina, els seus paràmetres bàsics i els seus principis vertebradors. La instrucció en les distintes àrees haurà d’estar, lògicament, condicionada per l’edat i les possibilitats de cada alumna i alumne, però sense renunciar a facilitar-los la informació necessària per a garantir el procés educatiu. Els continguts, fins i tot partint de l’entorn més pròxim, no són, per tant, complets, si no s’inserixen en el seu context nacional, europeu i universal. Cal donar, per tant, carta de naturalesa a uns continguts interessants i motivadors per a l’alumnat.

Tot això, per tal que l’alumnat senta els seus avantatges i avanços i s’hi veja recompensat, de manera que incorpore al seu món de valors els principis de treball i de mèrit consagrats per la Constitució Espanyola de 1978.

La creació en les aules i en tot el centre d’un clima de treball, de respecte envers els altres, d’interés per la cultura, de tasques compartides, d’atenció a tots, facilitarà la convivència i augmentarà l’estima per la mestra i el mestre com a representants d’eixa cultura que es pretén adquirir i emular, i oferirà a l’alumnat referències ètiques i models positius sobre els quals dirigir la seua pròpia construcció personal. Els valors que la nostra societat exigix per als seus membres seran, així, el resultat d’una pràctica, d’una educació en l’esforç, de la generositat intel•lectual i de la responsabilitat.

La configuració del currículum, per tant, ha de desenrotllar-se amb la suficient flexibilitat perquè els centres, en l’ús de la seua autonomia, puguen concretar-lo en el seu projecte educatiu, per tal que la intervenció educativa tinga com a principi la diversitat de l’alumnat. D’esta manera, es garantix el desenrotllament personal de tot l’alumnat, al mateix temps que una atenció individualitzada en funció de les necessitats de cada alumna i alumne.

Segons l’Orde de 28/08/2007 l’horari de l’Educació Primària és:

Primer CicleSegon CicleTercer Cicle
ÁREES1r curs2n curs3r curs4t curs5é curs6é curs
Coneixement del medi natural i social 3 3 4 4 3 4
Educació Artística 3 3 3 3 2 2
Educació Física 3 3 2 2 2 2
Castellà: Llengua i Literatura 4 4 4 4 3,5 4
Valencià: Llengua i Literatura 4 4 4 4 3,5 4
Anglés 1,5 1,5 2,5 2,5 3 3
Matemàtiques 5 5 4 4 5 4,5
Educació per a la Ciutadania         1,5
Religió 1,5 1,5 1,5 1,5 1,5 1,5

Abril 2019

"1. Las cosas hechas con precipitación y quizás sin que anteceda aquella oración que sería necesaria, suelen engendrar pensamientos fastidiosos (Al P. Castilla, Frascati, 827- 1628). 2. Procuren todos llegar a ser religiosos observantes y de buen ejemplo para los seglares (ídem). 3. No crea V.R. que nuestra Religión, aunque ahora parece destruida a instancias de quien Dios sabe, no deberá resucitar, sino que incluso más que nunca crecerá con la ayuda del Señor, y creo que no tiene que pasar mucho tiempo:, por eso conviene permanecer firmes en la mortificación que Dios nos manda, porque con ella quiere probar quién lo sirve verdaderamente por amor y quien persevere verá la ayuda de Dios sobre sí (Al P. Pennazzi, Pesaro, 4364-1646)."