Oferta Pedagògica

Primària

Educació Primària

L’etapa de l’educació primària, que amb l’educació secundària obligatòria constituïx l’ensenyança bàsica, és especialment important, ja que inicia l’escolarització obligatòria i posa les bases de tot l’aprenentatge posterior. Per això, el present decret, encara que fa referència especialment a les capacitats, habilitats i destreses que l’alumnat ha d’adquirir en finalitzar l’etapa, oferix els instruments necessaris perquè les mestres i els mestres, en la seua tasca de concreció del currículum, aconseguisquen la formació integral de les xiquetes i dels xiquets.

Els reptes dels canvis tecnològics i socials als quals haurà d’enfrontar-se l’alumnat fan necessari en l’educació primària, posar a la seua disposició fonaments sòlids que l’estimulen a mantindre l’afany d’aprendre durant tota la vida.

Rau ací la transcendència d’afavorir l’interés per la lectura, l’escriptura i els diferents llenguatges, incloent el coneixement d’almenys una llengua estrangera, fonamental en el context europeu.

L’etapa de l’educació primària ha de proporcionar els límits de cada disciplina, els seus paràmetres bàsics i els seus principis vertebradors. La instrucció en les distintes àrees haurà d’estar, lògicament, condicionada per l’edat i les possibilitats de cada alumna i alumne, però sense renunciar a facilitar-los la informació necessària per a garantir el procés educatiu. Els continguts, fins i tot partint de l’entorn més pròxim, no són, per tant, complets, si no s’inserixen en el seu context nacional, europeu i universal. Cal donar, per tant, carta de naturalesa a uns continguts interessants i motivadors per a l’alumnat.

Tot això, per tal que l’alumnat senta els seus avantatges i avanços i s’hi veja recompensat, de manera que incorpore al seu món de valors els principis de treball i de mèrit consagrats per la Constitució Espanyola de 1978.

La creació en les aules i en tot el centre d’un clima de treball, de respecte envers els altres, d’interés per la cultura, de tasques compartides, d’atenció a tots, facilitarà la convivència i augmentarà l’estima per la mestra i el mestre com a representants d’eixa cultura que es pretén adquirir i emular, i oferirà a l’alumnat referències ètiques i models positius sobre els quals dirigir la seua pròpia construcció personal. Els valors que la nostra societat exigix per als seus membres seran, així, el resultat d’una pràctica, d’una educació en l’esforç, de la generositat intel•lectual i de la responsabilitat.

La configuració del currículum, per tant, ha de desenrotllar-se amb la suficient flexibilitat perquè els centres, en l’ús de la seua autonomia, puguen concretar-lo en el seu projecte educatiu, per tal que la intervenció educativa tinga com a principi la diversitat de l’alumnat. D’esta manera, es garantix el desenrotllament personal de tot l’alumnat, al mateix temps que una atenció individualitzada en funció de les necessitats de cada alumna i alumne.

Segons l’Orde de 28/08/2007 l’horari de l’Educació Primària és:

Primer CicleSegon CicleTercer Cicle
ÁREES1r curs2n curs3r curs4t curs5é curs6é curs
Coneixement del medi natural i social 3 3 4 4 3 4
Educació Artística 3 3 3 3 2 2
Educació Física 3 3 2 2 2 2
Castellà: Llengua i Literatura 4 4 4 4 3,5 4
Valencià: Llengua i Literatura 4 4 4 4 3,5 4
Anglés 1,5 1,5 2,5 2,5 3 3
Matemàtiques 5 5 4 4 5 4,5
Educació per a la Ciutadania         1,5
Religió 1,5 1,5 1,5 1,5 1,5 1,5

Març 2017

Nº Visites: 2920789

"1. Diga al P. José (Fedele) que he recibido mucho consuelo de que haya comenzado a celebrar la santa Misa y que le ruego que en cuanto pueda haga ese oficio con mucha humildad, y antes de comenzar la Misa piense que va de parte de toda la santa Iglesia a hacer una embajada al padre Eterno no sólo por la exaltación de la santa fe católica y perdón de los pecadores, sino también para socorro de las almas de los difuntos:, y para impetrar gracias semejantes se necesita mucha humildad e importa comenzar bien desde el principio (Al P. Cherubini, Nápoles, 1350-1630). 2. Por ahora dedíquese al servicio de los enfermos por solo amor de Dios por el cual debemos exponernos a cualquier peligro corporal. El acepta en propia persona todo lo que se hace por los pobres y enfermos, sobre todo en semejantes ocasiones (Al. P. Alacchi, Venecia, Moncallero 9-1631). 3. Habrá llegado ahí el H. Juan de s. Esteban (Castilla), que se encuentra en tal estado de relajación que me parece que lleva muchos meses sin confesarse ni comulgar y en Nápoles ha hecho cosas que a uno ni se le ocurre pensarlas si no las ve. Sé que V. R. no le impondrá ningún castigo, pero le aseguro que no le faltará. Cuide V. R. de no transigir en nada que sea ofensa de Dios o relajación de la Regla, cuando lo descubra, porque caerá sobre su responsabilidad (Al P. Alacchi, Venecia, Moncallero 46-1635). 4. Mi deseo es que V. R. procure purificar siempre su intención como veo que lo hace y lo hará, y someterla el puro amor del Señor, de quien recibirá continuamente mayor luz (Al P. Manzella, Nápoles, 4445-1647). 5. Aquí no ha sucedido nada nuevo hasta ahora en torno al Instituto, del que se habla diversamente, pero esperamos en el Señor que las cosas sucederán para su mayor gloria (Al P. Cavallari, Palermo, Moncallero 91-1647)."